anne ben wordpress'e geçtim

sevgili okur,

mayıs 2007'den beri blogger'dayım. dile kolay. wordpress geldiği ilk günden beri hiç ısınamadım, sevemedim, istemedim, bıdı bıdı..


aynı canon'cu nikon'cu ayrımı gibi, mac'çi desktop'çı çekişmesi gibi keskin çizgiyle ayrılan bir sempatim vardı blogger'a. ne de olsa google hizmetiydi. kolaydı, pratikti... ta ki 7 yıllık adresim annefareyakaladim.com ile ilgili kalbimi kırana kadar. 

n'oldu? derseniz, bir şey olduğu yok aslında; anlatacak birşey bile yok bu konuda. 3'er yıllık sürelerle yenilemekte olduğum (.com) uzantılı adresimi, geçen sene yenilerken -hiç bir anormallik hissetmeden, son derece rahat bir hareketle blogger sayfamda çıkan mesajı tıklayarak- yeniledim. ayarlar sekmesinde bir kutucuk belirdi yanlış hatırlamıyorsam ve 'süren doluyor, 1 adımda yenile' gibi bir mesaj çıktı, 'vay be yine vakit ne çabuk geçmiş' dedim, tıkladım ve unuttum. o gün ben, bu hareketle google apps denen hizmeti kullanmışım, hesap da google wallet hesabımdan kesilmiş. ok, tamam, sorun yok.


bu hareketin üzerinden 1 yıl geçti ve sitemi yenileme vaktim geldiğinde, tıklıyorum olmuyor, Godaddy'ye gidiyorum olmuyor, whois'den arattım, sayfa google üzerine gözüküyor falan... neyse uzun lafın kısası, adres sahibi google görünüyor, yenileme işlemini google'dan talep etmem gerekiyor, GoDaddy ise aranızda halledin diyor. google ile bir problem yaşadığınızda, eğer ücret ödeyen müşteri değilseniz, zaten karşınızda canlı bir muhatap bulamazsınız. çok sıkıcı detaylar, uzatmayacağım ama şöyle söyleyeyim, google, bu sayfanın bana ait olduğunu ispatlamam için benden kimlik fotokopisi falan isteyince, ben o noktada koptum. sayfamın (.com)'lu satışını GoDaddy 1 ay askıya almıştı, o kadar uzadı ve sıktı ki olay, daha fazla uğraşmayacağım dedim ve bıraktım. ilgilenmiyorum artık gerçekten. 

2 gün önce de pılımı pırtımı(!) toplayıp wordpress'den adres aldım. biraz afallamış durumdayım, köyden indim şehre durumu var hafiften. 

taşınma işlemi tamamen sorunsuz -yorumlar, linkler dahil herşeyiyle sorunsuz- olarak toplamda 4-5 dakika sürdü. o da benim her yazılanı yanlış bir iş yapmamak için 3'er kere okumamdan uzadı. bu geçişi de #teknolojikanneler'e yazdım adım adım. onun yazısı da bu linkte meraklısı varsa.

.com'lu adresimdeki tüm mevcut trafiğimi, kayıtlı üyelerimi, takpçilerimi kaybetmiş durumdayım. ancak tüm yazılarım ve linklerim wp adresimde işler durumda, sadece şu an için görsellik açısından çeki düzen vermem gerek, ona da henüz vakit bulamadım.

işte durum budur!. artık ipeksuer.com'dayim. blog ismim hala Anne Fare Yakaladım! hazin bir geçiş oldu, çok kızgın ayrılıyorum senden blogspot. hizmetini kullandığım için cezalandırılmış gibiyim, keşke son 6 yıldır yaptığım gibi gidip paşa paşa Daddy'ciğimden alsaymışım adresimi, neyse... n'apalım, kısmet. 

siz siz olun, google apps hizmet şartlarını bir okuyun. özellikle 1 dakikanızı ayırıp aşağıdaki şıklara bir bakın. yorumsuz.

öbür tarafta görüşürüz (!),
ipek.

google apps hizmet şartları başlığından;
    • URL Şartlarına İlişkin Değişiklikler. Google zaman zaman URL Şartlarında ticari olarak makul değişiklikler yapabilir. Google, URL Şartlarında esasa ilişkin bir değişiklik yaparsa, Bildirim E-posta Adresine e-posta göndererek veya Yönetici Konsolu aracılığıyla Müşteriyi uyararak bilgilendirecektir. Değişikliğin Müşteri nezdinde esasa ilişkin olumsuz bir etkisi varsa ve Müşteri değişikliği kabul etmiyorsa, bu durumu değişiklik bildiriminin eline geçmesini izleyen otuz gün içinde Yardım Merkezi aracılığıyla Google’a bildirecektir. Müşterinin Google’ı gerektiği şekilde bilgilendirmesi durumunda, Müşteri değişiklikten etkilenen Hizmetler ile ilgili olarak yürürlükteki geçerlilik süresinin sonuna kadar, değişiklik yapılmasından önceki şartlara tabi olmaya devam edecektir. Etkilenen Hizmetler yenilenirse, Google’ın o sırada geçerli olan URL Şartları'na göre yenilenecektir.
    • Müşteri Alan Adı Sahipliği. 
      Google, Hizmetleri sağlamadan önce Müşterinin Müşteri Alan Adlarının sahibi olduğunu veya bunları denetlediğini doğrulayabilir. Müşteri, Müşteri Alan Adlarının sahibi değilse veya bunları denetlemiyorsa, Google’ın Müşteriye Hizmetleri sağlama zorunluluğu yoktur.

0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Anne Fare Yakaladım by GeCe